Polityka prywatności witryny
www.go-agile.pl
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Witryny internetowej www.go-agile.pl jest Go Agile Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą: Pąsowa 3, 45-960 Opole NIP: 9910559571, adres poczty elektronicznej (e-mail): buiro@go-agile.pl, numer telefonu: +48 690 552 419, zwany dalej „Administratorem” i będący jednocześnie „Usługodawcą”. Dane osobowe w Serwisie Internetowym przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”. Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
II. RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH, CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH
CEL PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA. Administrator przetwarza dane osobowe Usługobiorców Witryny www.go-agile.pl w przypadku skorzystania z Formularza Kontaktowego, w celu wysłania wiadomości do Administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes przedsiębiorcy).
RODZAJ PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH. Usługobiorca podaje, w przypadku Formularza Kontaktowego: imię, adres e-mail, numer telefonu.
OKRES ARCHIWIZACJI DANYCH OSOBOWYCH. Dane osobowe Usługobiorców przechowywane są przez Administratora w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata. Podczas korzystania z Witryny mogą być pobierane dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera Usługobiorcy lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego. Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile Usługobiorca wyraził stosowną zgodę.
Od Usługobiorców mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych czynnościach, podejmowanych w Witrynie. Podstawą prawną tego rodzaju czynności jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.
Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest dobrowolne.
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są: przetwarzane zgodnie z prawem, zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami, merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
III. UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe Usługobiorców przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy prowadzeniu Witryny w szczególności do: hostingodawcy, dostawcy oprogramowania umożliwiającego prowadzenie działalności, podmiotów zapewniających system mailingowy. Dostawcy usług, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).
Dane osobowe Usługobiorców są przechowywane wyłącznie na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), z zastrzeżeniem §5 pkt 5 oraz §6 Polityki Prywatności.
Newsletter
Administrator umożliwia zapis do newslettera za pośrednictwem Formularza Zapisu dostępnego na Witrynie. W celu wysyłania newslettera Administrator korzysta z usługi MailerLite, świadczonej przez MailerLite Limited z siedzibą w Wilnie, Litwa. Podanie danych osobowych (adres e-mail) w formularzu zapisu jest dobrowolne, ale konieczne do wysyłania newslettera. Dane przetwarzane są na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) i przechowywane do momentu cofnięcia zgody.
Usługobiorca może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera poprzez link znajdujący się w stopce każdego maila lub kontaktując się z Administratorem. Dane Usługobiorcy mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) w ramach świadczenia usługi przez MailerLite, jednak Administrator zapewnia, że przekazanie danych odbywa się zgodnie z odpowiednimi zabezpieczeniami prawnymi, takimi jak Standardowe Klauzule Umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską.
Dodatkowo, w ramach wysyłania newslettera, MailerLite może stosować technologie śledzenia, takie jak piksele śledzące, które pozwalają na monitorowanie otwarcia wiadomości lub kliknięcia w linki zawarte w treści newslettera. Dane te są wykorzystywane w celu optymalizacji treści newslettera i dopasowania go do zainteresowań Usługobiorcy. Szczegóły dotyczące ochrony danych osobowych przez MailerLite znajdują się na stronie: https://www.mailerlite.com/legal/privacy-policy.
Automatyczny zapis do newslettera
Administrator informuje, że w przypadku wysłania Formularza Kontaktowego dostępnego na Witrynie, automatycznie następuje zapis do newslettera. Podanie adresu e-mail w Formularzu Kontaktowym oznacza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wysyłania newslettera (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Usługobiorca może w każdej chwili cofnąć zgodę, korzystając z linku do rezygnacji zawartego w treści newslettera lub kontaktując się z Administratorem.
IV. PRAWO KONTROLI, DOSTĘPU DO TREŚCI WŁASNYCH DANYCH ORAZ ICH POPRAWIANIA
Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Podstawy prawne żądania Usługobiorcy:
Dostęp do danych – art. 15 RODO.
Sprostowanie danych – art. 16 RODO.
Usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO.
Ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO.
Przeniesienie danych – art. 20 RODO.
Sprzeciw – art. 21 RODO.
Cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 2 można wysłać stosowną wiadomość e-mail na adres: biuro@go-agile.pl
W sytuacji wystąpienia przez Usługobiorcę z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, Administrator spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – Administrator nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Usługobiorcę uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.
W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
V. PLIKI „COOKIES”
Strona Administratora używa plików „cookies”. Instalacja plików „cookies” jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług na stronie internetowej. W plikach „cookies” znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony, a także dają one także możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin strony internetowej.
W ramach strony stosowane są dwa rodzaje plików „cookies”: „sesyjne” oraz „stałe”.
„Cookies” „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy do czasu wylogowania (opuszczenia strony).
„Stałe” pliki „cookies” przechowywane są w urządzeniu końcowym Usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez Usługobiorcę.
Administrator wykorzystuje własne pliki cookies w celu lepszego poznania sposobu interakcji Usługobiorców w zakresie zawartości strony. Pliki gromadzą informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej przez Usługobiorcę, typie strony, z jakiej Usługobiorca został przekierowany oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty Usługobiorcy na stronie internetowej. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych Usługobiorcy, lecz służą do opracowania statystyk korzystania ze strony.
Administrator wykorzystuje zewnętrzne pliki cookies w celu zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego: Google Inc. z siedzibą w USA).
Pliki cookies mogą być również wykorzystywane przez sieci reklamowe, w szczególności sieć Google, w celu wyświetlania reklam dopasowanych do sposobu, w jaki Usługobiorca korzysta z Witryny. W tym celu mogą zachować informację o ścieżce nawigacji Usługobiorcy lub czasie pozostawania na danej stronie.
Usługobiorca ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
VII. USŁUGI DODATKOWE ZWIĄZANE Z AKTYWNOŚCIĄ UŻYTKOWNIKA
W Witrynie wykorzystywane są tzw. wtyczki społecznościowe („wtyczki“) serwisów społecznościowych. Wyświetlając stronę internetową www.pl, zawierającą taką wtyczkę, przeglądarka Usługobiorcy nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami Facebook oraz Instagram. Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę bezpośrednio do przeglądarki Usługobiorcy i integrowana ze stroną. Dzięki tej integracji, usługodawcy otrzymują informację, że przeglądarka Usługobiorcy wyświetliła stronę www.pl, nawet jeśli Usługobiorca nie posiada profilu u danego usługodawcy, czy nie jest u niego akurat zalogowany. Taka informacja (wraz z adresem IP Usługobiorcy) jest przesyłana przez przeglądarkę bezpośrednio do serwera danego usługodawcy (niektóre serwery znajdują się w USA) i tam przechowywana. Jeśli Usługobiorca zaloguje się do jednego z powyższych serwisów społecznościowych, to usługodawca ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na stronie www.pl do profilu Usługobiorcy w danym serwisie społecznościowym. Jeśli Usługobiorca użyje danej wtyczki, np. klikając na przycisk „Lubię to” lub przycisk „Udostępnij”, to odpowiednia informacja zostanie również przesyłana bezpośrednio do serwera usługodawcy i tam przechowywana.
Szczegółowe informacje na temat zbierania i wykorzystywania danych przez Facebook, Instagram, a także prawa Usługobiorcy w tym zakresie i możliwości ustawienia prywatności, znajdują się w politykach prywatności odpowiednich usługodawców:
Facebook: https://www.facebook.com/policy.php
Instagram: https://www.instagram.com/about/legal/privacy/
VIII. ZABEZPIECZENIE DANYCH OSOBOWYCH
Administrator zapewnia odpowiednie środki ochrony danych osobowych, aby zapewnić ich poufność, integralność oraz dostępność. Administrator stosuje odpowiednie procedury techniczne i organizacyjne, aby zabezpieczyć dane osobowe przed nieautoryzowanym dostępem, ujawnieniem, zmianą, usunięciem lub ich uszkodzeniem. W tym celu wykorzystywane są technologie szyfrowania danych, hasła oraz regularne audyty bezpieczeństwa.
IX. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W CELU PRZEKAZYWANIA DO PAŃSTW TRZECICH
Administrator nie przekazuje danych osobowych do państw trzecich (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego – EOG), z wyjątkiem sytuacji, w których przetwarzanie danych jest realizowane przez podmioty trzecie, np. wtyczki społecznościowe (Facebook, Instagram), które mogą przesyłać dane poza EOG. W takim przypadku Administrator dokłada starań, aby transfer danych odbywał się zgodnie z przepisami RODO, zapewniając odpowiednie zabezpieczenia zgodne z wymaganiami prawa Unii Europejskiej.
X. ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI
Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Polityce Prywatności w dowolnym czasie. Wszelkie zmiany w Polityce Prywatności będą publikowane na stronie internetowej Administratora. Zmiany te będą wchodziły w życie w momencie ich opublikowania na stronie, chyba że w treści Polityki Prywatności wskazano inaczej. Użytkownicy Witryny są zobowiązani do regularnego przeglądania Polityki Prywatności, aby być na bieżąco z ewentualnymi zmianami.
XI. KONTAKT Z ADMINISTRATOREM DANYCH
W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących Polityki Prywatności, przetwarzania danych osobowych lub w celu skorzystania z przysługujących praw, Usługobiorca może skontaktować się z Administratorem pod adresem e-mail: biuro@go-agile.pl lub telefonicznie: +48 690 552 419.